Poradnik
dla Sprzedawców

dla-sprzedajacych.png
  • Rejestracja sklepu na www.allegloria.pl

    By zarejestrować sklep na www.allegloria.pl załóż konto. Link umożliwiający założenie konta znajduje się w prawym górnym rogu www.allegloria.pl.

    Następnie

    1. Zapoznaj się z Regulaminem i Polityką Prywatności.

    2. Kliknij Załóż konto.

    3. Wypełnij i wyślij formularz, zaznaczając Regulamin i Politykę Prywatności.

    4. Na Twój adres email przyjdzie wiadomość z linkiem aktywującym Twoje konto.

    5. Zaloguj się do swojego konta w prawym górnym rogu www.allegloria.pl.
  • 6. Wybierz sekcję Kliknij tutaj, aby zarejestrować swój sklep oraz uzupełnij i wyślij formularz zgłoszenia, a następnie czekaj na akceptację administratora. Odpowiedź powinna przyjść do dwóch dni roboczych.
  • Konfiguracja sklepu na www.allegloria.pl

    By skonfigurować sklep należy zalogować się do konta i przejść do sekcji Edytuj profil. Następnie trzeba:

    1. Wprowadzić nazwę sklepu oraz nazwę sklepu, która będzie widnieć w adresie url.
    2. Wprowadzić dane adresowe.
    3. Wprowadzić opis sklepu.

    Unikalna Nazwa sklepu powinna być łatwa do zapamiętania i krótka. Nie powinna zawierać spacji i znaków specjalnych. Nazwa nie może być używana przez innego sprzedawcę na www.allegloria.pl oraz naruszać znaków towarowych.
    Adresem internetowym Twojego sklepu będzie: https://www.allegloria.pl/sklep/nazwatwojegosklepu

    Opis sklepu powinien zawierać najważniejsze fakty dotyczące Twojej firmy i oferowanych produktów.

    Pamiętaj , że dodawanie linków pozwalających klientom kupić na innej stronie te same produkty, które oferujesz na www.allegloria.pl jest zabronione.

    W każdej chwili możesz zmienić dane dotyczące sklepu, jak np. nazwę, opis W Edytuj profil w sekcji Ustawienia prywatności możesz zadecydować o tym, jakie informacje zobaczy kupujący na profilu sklepu.
  • Wprowadzanie produktów do sklepu

    By wprowadzić do oferty sklepu produkty, należy zalogować się do swojego konta i przejść do sekcji Produkty w "Mój sklep". Następnie trzeba kliknąć przycisk Dodaj produkt oraz uzupełnić wszystkie pola służące do prezentacji produktu.
    By wprowadzić do oferty sklepu produkty, należy zalogować się do swojego konta i przejść do sekcji Produkty w "Mój sklep". Następnie trzeba kliknąć przycisk Dodaj produkt oraz uzupełnić wszystkie pola służące do prezentacji produktu.

    Sekcja Informacja umożliwia

    - Wprowadzenie nazwy produktu
    - Wprowadzenie krótkiego opisu widocznego na karcie produktu w sklepie.
    - Wprowadzenie długiego opisu widocznego na karcie produktu w sklepie po kliknięciu przycisku Więcej.
    - Wprowadzenie numeru referencyjnego identyfikującego produkt, co pozwala zapanować nad swoją ofertą, sprawdzić stany magazynowe itp. i szybko sprawdzić stan zapasów.
    - Przypisanie produktu do właściwej kategorii w sklepie, co ułatwi kupującym znalezienie interesującej ich oferty.
    - Wprowadzenie ceny produktu i/lub cen produktów o różnych atrybutach i wartości podatku.

    Po wypełnieniu wszystkich pól należy zapisać zmiany i przejść do sekcji Zdjęcia

    Sekcja Zdjęcia

    1. Za pomocą przycisku Wybierz zdjęcie z dysku wgraj zdjęcie lub zdjęcia.

    2. Na liście zaznacz, które ze zdjęć ma być zdjęciem głównym dla produktu oraz ustal kolejność zdjęć w galerii produktu. Niepotrzebne zdjęcia można usunąć za pomocą ikonki Koszyk.

    Wytyczne do opisu produktu

    a. opis tekstowy w kolorze czarnym, bez niepotrzebnych podkreśleń i wyróżnień:
    - opis powinien być unikalny, zgodny z zasadami ortografii oraz interpunkcji i poprawny stylistycznie,
    - opis powinien obejmować informacje dotyczące funkcjonalności i specyfikację techniczną produktu,
    - opis skrócony powinien zawierać max 800 znaków ze spacjami, a opis rozbudowany maksymalnie 21 844 znaków.

    Wytyczne do zdjęcia produktu

    - zdjęcie powinno być dobrej jakości
    - format zdjęcia: 800x 800 px; typ pliku: jpg, png, gif
    - maksymalna waga zdjęcia: 2MB

    Sekcja Kombinacje

    Tutaj można dodać atrybuty produktu. Atrybutem produktu może być np. kolor czy rozmiar, okazja, wydarzenie. Można ustalić indywidualną cenę i zdjęcie produktu o określonym atrybucie, jak też jego stan magazynowy i dostępność. Po wprowadzeniu każdego atrybutu należy kliknąć przycisk Zapisz. Atrybuty pomagają kupującym w znalezieniu interesujących ich produktów, zwiększając trafność wyszukiwania.

    Atrybuty mogą być różne w zależności od kategorii produktów

    Sekcja Cechy

    W sekcji Cechy można wybrać lub dodać cechy produktu, dotyczące np. materiału, właściwości, przeznaczenia czy formatu. Informacje te wyświetlą się na karcie produktu w sekcji Szczegóły produktu. Cechy pomagają kupującym w znalezieniu interesujących ich produktów, zwiększając trafność wyszukiwania. Przypisując cechy produktowi, myśl jak kupujący.

    Sekcja SEO

    W tej sekcji wpisujesz dane, które mają istotny wpływ na wyniki wyszukiwania produktu w Google

    Pamiętaj
    Wszystkie informacje można w dowolnej chwili zaktualizować.
  • Zarządzanie sprzedażą w sklepie


    W sekcji "Mój sklep" masz dostęp do informacji dotyczących płatności i statystyk. Tutaj możesz śledzić zamówienia, kontrolować transakcje oraz statusy.

    W sekcji Pulpit wyświetlane są:

    1. Statystyki sprzedaży dotyczące dnia, tygodnia, miesiąca, roku, dowolnego okresu.
    2. Najnowsze zamówienia. Po kliknięciu na każde z zamówień na liście, zyskujesz dostęp do sekcji Szczegóły zamówienia z informacjami na temat danych księgowych, klienta, formy dostawy, statusu zamówienia. Tutaj też możesz zmienić status zamówienia.

    W sekcji Zamówienia wyświetlana jest lista wszystkich zamówień złożonych w sklepie z możliwością ich sortowania. Dostępna jest także wyszukiwarka zamówień.

    Sekcja Transakcje zawiera wszystkie informacje dotyczące obrotów, prowizji, płatności, podatków.

    W sekcji Atrybuty można dodać atrybuty, które zostaną potem przypisane konkretnym produktom. Możne je edytować lub usunąć. Atrybutem może być kolor, rozmiar, przeznaczenie. Produkty o różnych atrybutach mogą mieć różną cenę. Można powiązać z nimi też różne zdjęcia.

    W sekcji Cechy dodasz cechy, które zostaną potem przypisane konkretnym produktom. Możne je edytować lub usunąć. Cechą może być materiał, kształt, format, kolor. Cechy wyświetlają się kupującym na karcie produktu. Są też istotne dla trafności wyszukiwania przez kupujących.
  • Metody płatności

    Na www.allegloria dostępne są przelewy internetowe za pośrednictwem systemu Przelewy24 oraz płatność przy odbiorze
    System Przelewy24 to gwarancja bezpiecznych zakupów. System posiada Certyfikat Wiarygodności Biznesowej oraz wykorzystuje szyfrowanie SSL, które zapewnia poufność danych przekazywanych drogą elektroniczną. Oznacza to wysoki poziom bezpieczeństwa zawieranych transakcji.
  • Prowizje i opłaty

    Łączna opłata za sprzedaż produktu wynosi: prowizja - 8% netto oraz 1,56% - za przelew online.
    Płatność pomniejszona o prowizję 8% dla administratora i 1.56 za przelew online jest księgowana na koncie sprzedawcy w przelewy24 . Logując się na swoje konto w serwisie przelewy24 sprzedawca może dokonać przelewu środków na swoje konto bankowe lub zdefiniować automatyczne przelewy po osiągnięciu określonej sumy środków lub co wybrany okres.
  • Formy dostawy

    Na www.allegloria.pl dostępne są następujące sposoby dostawy zamówienia:


    - Kurierem
    - Z odbiorem w sklepie
    - Za pomocą paczkomatów